13 Nisan 2013 Cumartesi

SGK ile yaşadığım sorun! İşsiz kişilere çıkartılan SGK borcu!

Merhaba,

Arkadaşlar işten ayrıldıktan sonra SGK tarafından 7 ay sonra gönderilen SGK borcu ile ilgili sizlere bilgilendirme yapmak istedim. Benim başıma geldi ve böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum. Onca çıkartılarak borçtan yanan vatandaşlarımızdan olmayın! İşsiz olan birisine devlet nasıl borç çıkartır? Size de mantıklı gelmiyor değil mi? Genel Sağlık Sigortası Tebliğ adı altında gelen bilgilendirme de gelir tespiti yaptırmam gerektiğini yaptırmadığım taktirde asgari ücretin 2 katından kabul edeceklerini beyan eden bir bilgilendirme! İş yerinden izin alıp SGK'ya gittiğimde bana borcumun olduğunu ve devletin işsiz bir vatandaş istemediklerini belirterek bunu ödemem gerektiğini bildirdi. 6 ay boyunca işsizlik maaşı aldığımı söylediğimde ise İŞKUR'a yönlendirip oradan belge aldığıma dair bir belge almamı istediler. İşkur'dan belgeyi aldıktan sonra tekrar SGK'ya gidip bu işlemi onaylattım ve borcumu sildirdiler. Yeni işime başladığımla işsizlik maaşının kesildiği gün arasında 11 günlük bir ücretin olduğunu söyleyerek e-devlet'ten arada sırada kontrol etmemi söylediler. Bu kadar saçma bir sistem olamaz. Sonradan aldığım bilgiye göre aylık 250 TL borç çıkartıldığını öğrendim yani 10 ay işsiz kalan bir insan 2.500 TL bir ceza çıkartılıyor. Bunun için yapmanız gerekenler ya gelir tespiti yaptıracaksınız, öğrenciyseniz öğrenci belgenizi alıp SGK'ya başvuracaksınız. Ben bu sisteme şahsen karşı çıkıyorum bu bilgiyi sizde paylaşın ve duymayan arkadaşlarınıza lütfen söyleyin! Madur olmayın!

Araştırdım bir milliyet blog yazarı bu konuyla ilgili daha detaylı bilgi paylaşımı yapmış sizlerle paylaşmak istedim. Vaktiniz varsa kesinlikle bunu da okumanızı tavsiye ederim: http://blog.milliyet.com.tr/genel-saglik-sigortasi-cok-can-yakacak--/Blog/?BlogNo=343509
Kaynak: SGK

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Düğün DJ - Düğün'ünüz için bir müzisyen mi arıyorsunuz?

Düğün Dj Düğün Orkestrası Düğün Müzik Organizasyon ve Ses Işık Sistemleri Hizmetleri 2016-2017 Kampanyaları için hemen arayın Booking & Management: (+90) 531 221 8931 - (+90) 539 366 13 37 veya serdarogluserhat@gmail.com adresine mail atınız.

Tek kişilik orkestra Düğün DJ hemen http://dugundjhizmetiorganizasyon.blogspot.com/ adresine tıklayın!

Hadi durma yaz...