Bir ürün yada hizmetin fırsat olabilmesi için ortalama %50 indirim yapılması gerekmektedir. Fırsat bu fırsat, tüm fırsatlar gibi web siteleri bu ürün yada hizmetlerin tümünün yayınlandığı aracı bir kuruluştur. Yani alışveriş yaptığımız grupanya, şehir fırsatı, grupfoni, birlikte alalım, superkulade gibi kurumların reklamlarını yayınlayan kurumlardır. Saymış olduğum bu aracı kurumlar sadece diğer satış yapan firmaların tamamının yayınladığı bir mecradır. Bunun amacı google'da daha iyi indexleme ve daha kolay ulaşılabilir olmasından dolayı kaynaklanmaktadır. Aaa bak ben fırsat bu fırsattan şu fırsatı aldım diye bir durum söz konusu değildir. Aslında siz satın al butonuna tıkladığınız zaman otomatik olarak o hizmeti sağlayan firmanın internet sitesine yönlendiriliyorsunuz ve satın alma işlemlerini buradan tamamlıyorsunuz. Fakat bazı affillate firmaları yeni yeni bu platformu kendi siteleri üzerinden yapmanızı sağlamaktadır. Şu anda her ne kadar grupanya ve şehir fırsatı fırsat bayrağını elinde taşımış olsalar da diğer kurumlar da bu yoldan gitmeye ve daha da çoğalmaya başladılar. Büyük holdinglerin, yatırımcıların fırsat yada ürün sitelerine kısaca e-ticaret dünyasına yatırım yapmaları bunun en büyük kanıtlarından biridir. İnternet sektörü gün geçtikçe ilerliyor yeni projeler birbirini kovalıyor. Nitekim Türkiye'nin en ticaret satış hacmi her yıl orantılı olarak artmaktadır. Türkiye’deki e-ticaret satış hacmine baktığımızda istikrarlı bir yükseliş olduğunu görmekteyiz. 2011 ile 2012 yılları satış hacminde %100′ lük bir artış olacağı varsayılmaktadır. Daha önceki yıllara bakacak olursak;
2003 yılına oranla 2004 yılı artışı: %147,
2004 yılına oranla 2005 yılı artışı: %114, 2005 yılına oranla 2006 yılı artışı: %74, 2006 yılına oranla 2007 yılı artışı: %129, 2007 yılına oranla 2008 yılı artışı: %64, 2008 yılına oranla 2009 yılı artışı: %13, 2009 yılına oranla 2010 yılı artışı: %50' artmaktadır. Umarım ülkemiz için, genç girişimciler ve yatırımcılar için yepyeni kapılar açılır...
Saygılarımla...
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder